התאמת מטבח מודרני לחלל הבית

אם בעבר מטבח היה חלל סגור ופעמים רבות גם חלל קטן שנועד לעבודה נטו, היום מטבח הוא חלל פתוח, לעיתים ללא כל מחיצה מהסלון ולעיתים הוא מהווה חלל אחד יחד עם הכניסה לבית ופינת האוכל. מטבחים מודרנים הם מרווחים ומהווים אזור רב תכליתי המיועד גם לבישול ועבודת המטבח, גם לאכילה ולעיתים גם למטרות נוספות כמו אירוח או אפילו הכנת שיעורים. לכן, כשמטבח הוא כ"כ גלוי ונראה לעין, חשוב להתאים אותו לעיצוב שאר חלל הבית, כאשר אם סגנון העיצוב של הבית הוא מודרני, כדאי לבחור גם עיצוב מטבח מודרני.

מה זה בעצם מטבח מודרני?

המודרניות של המטבחים קיימת במספר מישורים. מישור אחד הוא העיצוב ומישור שני הוא הפונקציונליות.

פונקציונליות: מטבחים מודרניים יכללו פתרונות אחסון משוכללים, המאפשרים גם ניצול טוב יותר של החלל, כמו פתרונות האחסון בארון הפינתי כמו קרוסלה. תהיה רתימה של הטכנולוגיה לטובת פעולות נוספות כמו פתיחת מגירות באמצעות כפתור ובכלל מכשירי חשמל משוכללים שאינם מעמיסים על החלל אלא ממוקמים בצורה מתוחכמת כך שחלקם אף מוסתרים. גם כאן באמצעות טכנולוגיה חדישה. לכך יש גם השפעה על העיצוב והמראה הנקי.

עיצוב: מבחינת עיצוב, המטבח המודרני מאופיין בקווים נקיים ומינימליסטים. בסגנון עיצוב מודרני מושם דגש על אור טבעי, כך שהתאמת הצבעים תיעשה מתוך מודעות רבה לכמות האור הנכנסת וגם לגודל החלל. בניגוד למטבח כפרי בו יהיה שימוש רב בעץ ובחלל יהיו אלמנטים שונים שיספקו חמימות כמו כלי מטבח בסגנון וינטג', בעיצוב המודרני יהיה שימוש רב בחומרים שדווקא משדרים קרירות וניקיון כמו זכוכית, זכוכית חלבית (שאפילו מחליפה במטבחים רבים את הקרמיקה המסורתית) ומתכת כמו נירוסטה שמשדרת עתידנות או הייטקיות. הצבעים של מטבחים מודרנים בעיצוב אישי מותאמים מאוד לחלל. הם יכולים להיות בהירים בחלל קטן או או דווקא לשחק על ניגודיות ולשלב בין צבע בהיר לכהה בחלל גדול בו אין מגבלה של גודל, כשהכל כמובן מותאם מאוד לטעמו האישי של הלקוח ומה שהוא מצפה לקבל במטבח.

מטבח מודרני מותאם אישית - kitchen gallery

איך מתאימים את המטבח ליתר חלקי הבית?

בגלל מיקומו של המטבח והיותו פתוח, לפחות חלקית, חשוב ליצור קשר כלשהו בין המטבח ליתר חלקי הבית. מטבח מודרני מעוצב יכול להיות בגוונים או בסגנון דומה ליתר חלקי הבית כך שיווצר רצף עיצובי. עם זאת, ניתן דווקא ליצור חלל שונה כשהשוני מהווה אף הוא קשר מסוים. כך, אם הבית בצבעי קרם ושמנת והוא מעוצב באופן עדין, ניתן לקחת את המטבח כ"אזור ההשתוללות" ולעשות אותו צבעוני. אז דווקא ניתן לראות שהניגודיות היא מכוונת. ניתן ליצור קשרים נוספים בין המטבח ליתר חלקי הבית באמצעות אלמנטים משותפים, כמו פריטים דומים המונחים גם במטבח וגם בסלון, או נושא משותף: אם יש בסלון תמונה הקשורה למים, ניתן במטבח לשים אלמנט שקשור גם הוא למים כמו מזרקה קטנה. כך מחברים באופן כמעט בלתי נראה בין המטבח ליתר חלקי הבית ומשלבים ביניהם בהרמוניה.

רוצים לעצב את המטבח כך שתרגישו כיף אמיתי לעבוד בו, לאכול ולארח?
אנו בחברת Kitchen Gallery מטבחים מתמחים בעיצוב מטבחים במגוון סגנונות ונעצב מטבח המותאם לצרכים ולסגנון שלכם.

צרו עמנו קשר עוד היום