עיצוב ותכנון מטבחים מעוצבים

מטבחים מעוצבים הם הגדרה כוללת למגוון רחב של מטבחי איכות שבמסגרת הליך ייצורם מושם דגש נרחב על המימד העיצובי והתאמתו הפונקציונאלית של המטבח לצרכי הלקוח. מטבחים אלו "מככבים" כיום במספר הולך וגדל של דירות ובתים פרטיים בישראל, כאשר הסגנון העיצובי של המטבחים המעוצבים מבוסס על מגוון רחב של סגנונות עיצוביים מוכרים ואהובים וביניהם: מטבח מעוצב בסגנון כפרי, מטבח מעוצב בסגנון קלאסי, מטבח מעוצב בסגנון מודרני, מטבח תעשייתי מעוצב ועוד.

מטבח איטלקי

עיצוב ותכנון מטבחים מעוצבים – מה חשוב לדעת?

הליכי תכנון ועיצוב של מטבחים מעוצבים מיושמים ברוב המקרים במסגרת שירותי מטבחים בהתאמה אישית בהם מושם דגש על צרכי הלקוח בכל הנוגע לשימוש היומיומי שלו בסביבת המטבח, וזאת במקביל לבחירת הסגנון העיצובי של המטבח. מטבחים אלו מיוצרים כיום משילוב של חומרי גלם שונים ובמסגרת הליכי ייצור מתקדמים בהם משולבות טכנולוגיות חדישות, כאשר החשיבה העיצובית באה לידי ביטוי גם בתכנון תשתיות מובנות לשימוש במכשור וציוד חשמלי כזה או אחר בסביבת המטבח. כמו כן, מושם דגש על פתרונות אחסון בארונות המטבח ועל ההקשר הקונספטואלי בין גוף המטבח לאלמנטים העיצוביים השונים הנלווים המצויים בסביבת המטבח, וביניהם: פינת אוכל, חיפוי קירות ומשטחי ריצוף, מקורות תאורה טבעיים ומלאכותיים בסביבת המטבח וכדומה. מטבחים מעוצבים, מיועדים ומותאמים לכל חלל מטבח ביתי בכל סדר גודל, כאשר הליכי התכנון, העיצוב והייצור שלהם מיושם על ידי חברות מובילות העוסקות בתחום.

מבטח קלאסי

ההבדלים בין סגנונות העיצוב השונים

כאשר מדברים על מטבחים מעוצבים מדברים למעשה על "פרשנות" עיצובית של שני סגנונות עיצוב עיקריים, מצד אחד מטבחים בסגנון כפרי ומצד שני מטבחים מודרניים, כאשר ההבדלים בין סגנונות העיצוב הנ"ל, באים לידי ביטוי גם בבחירת חומרי הגלם מהם מיוצר המטבח וגם בקווים העיצוביים של המטבח. מטבח מעוצב בסגנון מודרני לצורך העניין, מתאפיין בקווים נקיים והוא מיוצר משילוב של מספר חומרי גלם שונים שהמרכזיים ביניהם כוללים: ברזל, זכוכית, שיש למטבח, אבן טבעית ועץ מלא. מנגד, במטבח כפרי מעוצב, נעשה שימוש בעיקר בעץ מלא וזאת לצד שימושים מינוריים בחומרי גלם נוספים כגון אבן טבעית, זכוכית וברזל. יחד עם זאת, חשוב לציין שההגדרה העיצובית של מטבח מודרני ו/או מטבח כפרי, מתייחסת למגוון רחב של סגנונות עיצוב משניים כגון: מטבח פרובאנס, מטבח טוסקנה ומטבח ים תיכוני בקטגוריית המטבחים המעוצבים בסגנון כפרי, וזאת לצד מטבח הייטקיסטי, מטבחי זכוכית ומבטח תעשייתי בקטגוריית המטבחים המעוצבים בסגנון מודרני.

הבחירה בין סגנונות העיצוב השונים, מומלץ שתעשה בהיוועצות משותפת עם אנשי מקצוע בתחום עיצוב פנים, וזאת על מנת להבטיח לעצמכם מטבח מודרני או כפרי המותאם לכל צרכי השימוש היומיומיים שלכם בסביבת המטבח הביתי. כמו כן, מומלץ להתאים את הסגנון העיצובי של המטבח לעיצוב הכללי של סביבת המגורים ולייצר הקשר עיצובי- רעיוני ביניהם.

לפרטים נוספים השאירו פרטים