מטבחים – סוגי החומרים השונים מהם מורכבים מטבחים

המטבח הוא אחד החדרים המורכבים ביותר והגמישים ביותר מבחינה עיצובית. מטבחים מעוצבים כיום קיימים במגוון סגנונות וצורות אך המשותף לכולם הוא סוגי החומרים הבסיסיים מהם הם מורכבים. מהם חומרים אלו? מה יתרונותיהם וחסרונותיהם?

עץ מלא

החומר הנפוץ ביותר בעיצוב והרכבת מטבחים הוא העץ. עץ הוא חומר עמיד, זול יחסית אשר ניתן לעצב לכדי גימורים שונים, טקסטורות וצבעים. העץ נוח מאוד לשימוש ומחזיק מעמד שנים רבות בטיפול נכון. חשוב לזכור כי כאשר מדובר במטבחים מעץ, יש לוודא כי העץ אכן מתאים לשימוש במטבח שכן המטבח הינו "חדר טוב" בעל לחות גבוהה. שימוש בעץ שלא טופל כנגד לחות יגרום לבלאי מואץ.

סיבית וסנדוויץ

סוגים של פלטות סיבי עץ. שלא כמו העץ המלא, סיבית וסנדוויץ הינן פלטות של סיבי עץ דחוסים בשיטות שונות. שני החומרים קיימים בשימוש בתחום של עיצוב מטבחים אך נחשבים לנחוטים יחסית לעץ. יתרונם הוא גמישות עיצובית אדירה ומחירם הזול יחסית לעץ המלא ולחומרים אחרים. חסרונם הוא עמידותם הנמוכה לאורך שנים. סיבית וסנדוויץ נהוג לחסות בפורמייקה או חומרים דומים בכדי לשוות להם מראה של עץ.

מתכת

בעוד בעבר, שילוב של מתכת בתחום של עיצוב מטבחים רווח רק במטבחים תעשייתיים הרי שכיום ניתן למצוא לא מעט שילוב של ארונות מתכת ומשטחי עבודה ממתכת בתחום של עיצוב מטבחים. המתכת שמתאימה להרכבת מטבחים היא נירוסטה בשל עמידותה הגבוהה ללחות וחלודה. מטבחים ממתכת ניתן למצוא בצבעים שונים ובצורות רבות. כמו כן, ישנו שימוש רב במתכת עבוד ידיות במטבח וכמובן עבור מסילות למגרות, צירים לארונות ועוד.

אבן שיש וקרמיקה

מטחי עבודה וחיפוי הקירות יעשה לרוב על ידי אבן טבעית או סינטטית. משטח העבודה הפופולארי ביותר בארץ הינו שיש טבעי או שיש סינטטי כגון שיש קיסר. לכל חומר יתרונות וחסרונות משלו אך ככלל ניתן לומר כי יתרונו של שיש איכותי למטבח הוא ביופיו וחוזקו וחסרונו הוא בחוסר עמידותו לחומרי ניקוי ושינויי טמפרטורה. השישי הסינטטי זול יותר ברוב המקרים ולכל סוג עמידות שונה ומחיר שונה. קרמיקה משמשת לחיפוי קירות, היא קלה, זולה ועמידה. ניתן כמובן לחפות קירות באבן טבעית אך חשוב להכיר את תכונותיה של האבן היטב.

לפרטים נוספים השאירו פרטים